Följ min blogg med bloglovin

onsdag 27 november 2013

Onsdag - Filosofiska hundar, poeternas jyckar

Har ni inte tänkt på någon gång var våra vänner vovvarna tänker på egentligen?
Visst när vi lagar mat slickar sig vovven om nosen för att vi att det luktar fruktansvärt gott på spisen eller matbordet.
När vovven vill kela eller ha uppmärksamhet brukar det småskälla eller gny.

Men tror ni inte att det också filosoferar ibland eller tänker på saker precis som oss människor,
Som till exempel Embla ser väldigt filosofisk ut i mellan åt men det kan vara för att hon luktar i
luften när vi är ute.
Men tror att hundar förstår oss mer än vad vi tror, när jag passade Embla häromdagen satt jag vid
kaminen för att försöka få fyr, så kom Embla fram för jag satt med huvudet i händerna för att jag
hade lite ont i huvudet tror jag.

Embla trodde nog jag var ledsen och ville trösta, häromdagen kom en kalender med Årets Ledarhundar från Synskadedes Rikförbund, där satt en inbetalningskort för att ge ett bidrag till dem.
Kalendern var full av valpar så otroligt söta med...såklart.
Ledarhundar är väldigt viktiga för synskadade, hundar i allmänhet är verkligen viktiga.

Vovvar har ju olika personlighet med, vissa gör ljud ifrån sig, vissa är tysta och avvaktande och vissa är väldigt väldigt keliga.
Sen finns det ju dem som ligger och sover med tassarna i vädret,hihi :)

Vad tänker tikar respektive hanhundar när det nosar ute på promenad?
Visst hanarna tänker säkert: Åhå vilken härlig dam som varit här Tikar: Wow en som gentleman som har pinkat här.

Men det doftar säkert olika med, vovvarna kanske tänker när det doftat på något gott: Åh något som passar att avla sig med. Nej jag vet inte men kan ju vara så, i alla fall herrvovvar som känner av löpande tikar.

Om ni sett Den Otroliga Vandringen en barnfilm om två vovvar och en katt som är på rymmen, den gamle vovven har några tankegångar som vovvar kanske har på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar