Följ min blogg med bloglovin

onsdag 6 november 2013

Onsdag - Glädjande nyheter

När jag kollade på min Facebook fick jag se en länk som jag och många andra blev väldigt glad för nämligen denna:

http://blogg.cancerfonden.se/blog/2013/11/06/cancerfonden-ger-355-miljoner-till-projekt-och-forskare-2014/

Man kanske inte hittar boten i morgon precis men det är verkligen ett steg i rätt riktning och det märkte man inte minst efter cancergalan hur jävlig denna sjukdom är.
Hur tacksamma vi ska vara för att man bor i Sverige.
När det pratade om att en av tre drabbas stämde det väldigt bra, vi bor tre i det huset jag och Christoffer bor i, ja om man inte räknar grannens hundar.
Men vi är två i vår lägenhet och grannen är en, hon är inte sjuk, Christoffer är inte sjuk men nummer tre är sjuk så det stämmer ju.
Det är verkligen så att alla drabbas med, så det var roligt igår att få träffa lite anhöriga med, även om vi inte pratade så mycket sjukdom.
Det är skönt att bara träffas med och snacka och fika och bete sig "normalt", ja ni förstår säkert.

Nej, nu ska jag och Hajen rulla hem efter nästan 6 timmar på biblioteket, lite matte och lite statistik och bruna bönor ikväll så blir denna dagen bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar