Följ min blogg med bloglovin

onsdag 6 november 2013

Onsdag - Tid att tänka

Det är inte första gången jag tar tillfället i akt och tänka efter lite grann.
Både för att skriva av mig och ge lite eftertanke till alla er andra, ni förstår säkert en del men vissa smådetaljer som det här med håret kommer tillbaka ibland hos mig.

Som igår när vi var på BigBowl (ett bowlingställe i Malmö) med Ung Cancer  nöjesställe kan man säga, när jagvar där sist var för typ 6 år sedan när jag bodde i Malmö och var ute med några i klassen.
då spelade vi nattbowling från tolv till två på natten har jag för mig.
Då för 6 år sedan hade jag väl inte en tanke på att jag skulle befinna mig precis på samma ställe men
med mindre hår på huvudet och allt fler insikter än vad jag någonsin kunnat tänka mig.

Nej, jag hade inte tänkt att jag skulle drabbas av den där j***la sjukdomen, men den har gett mig
insikt om mycket och jag hade inte träffat alla härliga personer i cancergruppen med mera och alla härliga sköterskor.

Man önskar verkligen inte att bli sjuk verkligen inte!
Men nu har det hänt och man får göra det bästa av situationen.

För att gå tillbaka till håret, för 6 år sedan hade jag en rejäl kalufs men igår var jag en med kortaste och det drog lite om hjässan.
Samma idag på bibblan, där finns bord längre in men sitter gärna där det är rörelse och där är det också lite kallt.
Det jag vill komma till är att, jo jag vet jag snackar mycket om håret, men när det drar lite kallt, alltså inte kallt i rummet men ändå någon il när någon går förbi blir man påmind om att håret inte är så långt och att det är cellgifter som gjort att det försvunnit.

Fast nu kommer det tillbaka och snart kan jag nog börja använda schampoo igen, och det ni det är LYCKA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar