Följ min blogg med bloglovin

tisdag 19 november 2013

Tisdag - Julpost

Ett tecken på att det snart börjar närma sig jul är, julpostpåsen från Posten.
Det är cirka 5 veckor kvar på detta året! Det är som himla helt sjukt och i morgon är det 11 månader
sedan jag blev transplanterad.
Kommer ihåg att jag var inlagd för någon infektion någon vecka innan jag skulle bli inlagd för
transplantation, så jag fick vara hemma någon vecka innan jag den 12 december blev inlagd och
inte komma hem förrens 2013 runt den fjärde februari.
Det är nog den mest omvälvande tiden i mitt liv, visst beskedet minns jag med och alla roliga grejer
men det var så mycket på kort tid som hände.

Ny CVK insatt, på den avdelningen man gör det jobbar en sköterska som ser väldigt barsk ut men är jättesnäll och skojar en del med en med har jag för mig.
Strålning en kort intensiv period.
Hälsa på syrran som skördades på stamceller och fick ligga helt stilla hela dagen.
Dagen efter får man stamcellerna i ett dropp bevakad av den norske läkaren och en sköterska.

Må så dåligt på julafton att man inte orkar kolla på Kalle Ankas jul.
Missa tolvslaget på nyårsafton och vakna av att raketer smälls och inse att det faktiskt är nyår.
Drabbas av några panikattacker, drabbas av en extrem trötthet som säkert bidragit till att jag alltid måste ha något och pyssla med, kanske lite det som gör att jag är spänd.

Bli utskriven och försöka komma tillbaka till livet för att sen cirka 7 månader efter transplantationen
få ett återfall...till, hamna på sjukhus och få en knas mage.

Men nu är jag på gång igen och i år ska jag mysa ner mig i soffan på julafton med något  gott och äta och dricka kanske glögg och pepparkakor med mögelost, allt för att glömma skitjulen jag hade förra året.
Var i oförsig piggare på juldagen men det var knappt tror jag.

Idag ha jag hängt med Embla, rastade henne och sen var hon här ett tag, hon är verkligen en speciell vovve hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar