Följ min blogg med bloglovin

lördag 21 december 2013

Lördag - Trädgårdsarbete och minne

Jag har både varit kreativ och aktiv idag.
Kreativ på så sätt att jag gjorde servett omtag till ikväll, för hand.

Sen har jag hjälpt till och räfsat löv, när jag var på grusgången som går längs huset kom jag och tänka på en sak.
Den sommaren jag blev sjuk jobbade jag som lokalvårdare eller ja klippte gräs och bytte lysrör och sånt.
Innan jag började sjukna in så hade jag sån energi så jag behöll jobbekläderna på och rensade ogräs i grusgången jag berättade om.
Någon vecka senare var jag så trött att jag kunde lägga mig på sängen med arbetskläderna på.
På lunchen somnade jag i soffan på jobbet.

Usch hemska tanke, nu tänker vi inte på det ikväll är det kalas och en av dem som kommer ville bjuda på "jäst jordgubbasaft"
Om man inte var med den gången förstår man nog inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar