Följ min blogg med bloglovin

onsdag 25 december 2013

Onsdag - Herren och juldagen

Det var nog lite tur att jag inte orkade blogga igår, då hade den varit arg men har lugnat ner mig en aning nu.

Vi var på midnattsmässa i kyrkan i natt, och visst det var fint vi hörde på fin sång och prästen och så.
Jag hörde massa bibliska ord om att Gud kan hjälpa en, alltså jag är inte troende, men där måste varit någonting som skapade detta.

Om nu Gud finns, varför får inte människor mer hjälp, alla krigsoffer, barn som kommer bort från sina föräldrar,  kvinnor som inte överlever sin graviditet.
Något som svider är barn och unga dom förlorar kampen mot cancern, visst är det hemskt med äldre med, barn har inte fått uppleva mycket.

När jag tänker på min egen situation,  jag blir sjuk i cancer är på väg att komma tillbaka till livet,  PANG! Det hittar något i ryggmärgen som är leukemiceller, rond 2 jag är på väg ut i livet på riktigt igen PANG! Återfall nummer 2, nu är jag inne på Rond 3 och jag ska sparka dig i bakdelen, eller som Erics pappa i "Thats 70s show":
"Im gonna put my foot up in your as"

Om där nu är en Gud, hur kan han låta allt detta ske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar