Följ min blogg med bloglovin

tisdag 31 december 2013

Tisdag - Årskrönika

Jag tänkte skriva en liten årskrönika, en liten så det blir lite om varje månad.

JANUARI
Januari bestod mest av sjukhusvistelse och någon permiss, har för mig att jag blev utskriven men lite för tidigt så jag fick åka ner till Lund igen.

FEBRUARI
Eftersom jag precis var hemkommen (för jag blev utskriven på riktigt i början på februari) så var ju inte orken helt hundra,  så första tiden var rätt lugn.
Men man fick lite besök och sen blev det lite utflykter bland annat Gränsbygden och fika hos en moster.
Hade även lite fotosession och tog lite självporträtt.

MARS
I mars handlade drt mycket om första och sista.
Jag drack mitt första kaffe igen och jag var på mitt första kalas efter utskrivning som var matlagarfesten.
Men sen var tyvärr dags för en sista fika på caféet i Hishult innan de bommade igen.

APRIL
April började med att jag anordnade en klassåterträff för gymnasiet som blev rätt så lyckad, några kom hit och sen mötte vi upp ett gäng på Spicy.
Sen blev jag även ägare till ett par kängor som heter Blundstone.
En annan sak som hände var att ett nytt landmärke på den Skånska slätten började byggas,  nämligen silosarna på gården där Christoffer jobbar.

MAJ
Den största händelsen i maj var ju förstås bilresan till England,  det var mycket nya platser man fick uppleva.
Men det var drygt att åka bil i bland, som när vi hamnade i bilkö på belgiska motorvägen.
Jag och Christoffer hämtade även hem Fergie från Österlen.

JUNI
Ojojoj detta var verkligen en festens månad.
Det började med lite studentfirande för att sen vara 10 års jubileum på Bollerup (10 år sedan Christoffer tog studenten).
Sen var det även lite hockeyfest för att avslutas med dans med LRF gänget på Björka Loge, artist för kvällen var Danne Stråhed.
Jag fick även uppleva mässan i Borgeby i något blöt version,  tror det regna hela dagen.
Blev även med en ny systemkamera.

JULI
Till största delen i juli hände det väl bara roliga saker tills den dagen det hittade DET i ryggmärgen igen.
Den dagen var pappa med mig på sjukhuset för tror jag skulle på läkarsamtal och bli vaccinerad.
När vi satt och väntade försökte jag skriva ett sms men fick inte ihop orden och blev svimfärdig när jag skulle ställa mig upp kunde man ju gissa att något var på tok.
Första veckan på sjukhus går bra men efter permissen börjar magen krångla.

AUGUSTI
Kommer inte ihåg hur länge magen krångla men det hann göra en leverbiopsi innan och det ingreppet var inte mysigt men kände mig rätt häftigt med plåster på halsen.
Under den tiden magen krånglade var det skytteltrafik mellan toa och sängen.
När jag väl kom hem och hade varit hemma ett tag,  blev det dags för en Ullareds tripp, visserligen var jag och Christoffer där förra sommaren men det var bara en snabbvisit.

SEPTEMBER
Den här damen blev ju 25 denna månaden,  det firades med öppet hus släkt och vänner från alla håll och kanter.
Sen var jag även på bio det första på väldigt länge.
En varm höstdag var det även äppelmarknad i Kivik.

OKTOBER
Det var plöjningsfestival i Laholm där Christoffer ställde upp Fergie,  den första höststormen på besök vilket resulterade att jag och Christoffer fick ha skjuts hem från hockeyn då tågen inte gick.

NOVEMBER
Där hände väl lite olika grejer,  några pärlträffar och så men även en utflykt till Tivoli i Köpenhamn med LRF gänget.

DECEMBER
Förutom att det var blåsigt i form av stormen Sven så var vi på hockeyjulfest mitt i blåshiet.
Men det var även denna månaden jag upptäckte att jag hade magkatarr efter en smärtsam natt som slutade på Akuten,  BLÄÄÄÄ säger jag bara.

Nu har jag tänkt och ta nya tag mot ett friskare och gladare 2014!

GOTT NYTT ÅR MIN FINA BLOGGLÄSARE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar