Följ min blogg med bloglovin

lördag 18 januari 2014

Lördag - 50 tal och vandring

Man är lite mör efter gårdagen eller ja inte så farligt egentligen men igår blev det en skogspromenad på ett strövområde vid Barsebäck med grannen och hennes hundar.
På kvällen blev det mat på Lucy's i Lödde som är en 50tals restaurang, och kan verkligen rekommendera det stället.
God mat, trevlig personal och fin atmosfär.

Vi åkte hem till oss efter det och gick in till grannen och spelade lite spel och pratade där var några andra också med.
Så jag kom i säng vid halv två i natt, lite mör är man ju är ju inte 20 längre.

Igår var det den 17 januari och 17 år sedan jag slog ut min tand på skolgården eller ja i en isad backe vid skolan, en klasskamrat hittade tanden.
Jag fick skjuts av vaktmästaren Roland och en av fröknarna följde med till tandläkaren i Knäred.
Tandläkaren satte dit tanden men 2006 fick jag en titanskruv insatt istället med en protes på för den riktiga tanden skulle inte hålla för alltid.
Protes tillverkarna i Halmstad är mycket skickliga, den ser väldigt äkta ut.

Idag blir det lugnt, köra och handla och sen lite pyssel står på schemat i alla fall.
Såhär kan man se ut när man ska på 50-tals restaurang


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar