Följ min blogg med bloglovin

måndag 13 januari 2014

Måndag - Mitt eviga tjat jag vet..

Kanske kan tyckas att jag är lite väl tjatig ibland, men ni förstår att sjukdomen har präglat mig på många sätt.
När jag har låga värden blir jag lätt nedstämd och när dem är på topp känner jag mig knappt sjuk.

Tack vare kortison och höjda läkemedelsdoser kan jag äta igen, det är underbart när det trappas ner men när man mår dåligt av det är det rätt skönt att det rättar till sig när man ändrar medicineringen.
Visst, det känns som att ta två steg tillbaka, men att ta 25 milligram mer av en medicin är bara en piss i Mississippi, när jag kan äta och vill äta och känner mig hungrig.

Jag är en blandning av en tickande bomb och Skalman, okej kanske inte tickande bomb men lätt påverkad, drar man i en tråd försvinner matlusten drar man i en annan är man vrålhungrig.
Skalman då? Kanske inte så mycket när jag tänker efter men äter ibland och sover ibland, perioder när jag har låga värden kanske jag sover mer och när jag har bra värde sover jag nog på tok förlite får jag väl erkänna, eller så somnar jag i soffan.

Så idag har jag både bakat, varit hos sjukgymnasten, slagit in presenter och annat småfix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar