Följ min blogg med bloglovin

söndag 12 januari 2014

Söndag - Hållit söndag

När det är söndag får man ju faktiskt ta det lugnt, och det är precis det jag gjort idag.
Eller ja jag har ju gjort saker men bara roliga saker eller ja hänga tvätt tillhör väl en vardagssyssla men annars har det varit lite fix och trix.

Som jag kanske berättat innan fick jag en rund tom canvastavla och fick ju den underbara idén att göra som ett däck och skriva och måla Massey Ferguson loggan i den, tyvärr blir det inte den gamla logga för den tycker jag var lite svår, så underlättar mitt arbete och gör den nyare loggan, fusk? Jag vet men vill ju bli nöjd, faktiskt.

Sen har jag faktiskt gjort lite ordning i min receptpärm och fick en jädra massa plastfickor över, men det är ju alltid bra att ha, om man behöver plast in något.
Plastflickan bjuder på fickor, eller ja det är bara och ta.

Sen har jag kommit på att man kan göra den spanska rätten Gambas pil pil fast på svenskt vis med vanlig hederlig wienerkorv, originalrätten består av räkor.

Snart börjar fikaträffarna och pärlträffarna, jag längtar, missar tyvärr första pärlträffen, det är faktiskt öppet hus på Malmö Arena, fri entré men man lägger så mycket man vill som entré.
Ta med familj och vänner och kolla på hockey och gå tipspromenad och annat.
26 januari på Malmö Arena, glöm inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar