Följ min blogg med bloglovin

tisdag 21 januari 2014

Tisdag - Handtag

När jag gick i från sjukgymnasten idag så kom jag tänka på dörrhandtagen när jag gick igenom dörrarna.
När jag pluggade i Malmö så hade vi en kursbok som heter "The design of everday things" som handlar om hur saker är designade.

Här finns boken klicka här
Framsidan talar för sig själv.

Jag fick lära mig att där man ska putta på en dörr ska handtagen vara fyrkantigt och när man ska dra ska det vara avlångt vilket är logiskt.
Det kanske är konstiga idéer jag får men jag tänker på det rätt ofta för dörren in på vårdcentralen där sjukgymnastiken ligger är det ett avlångt handtag på både putta och dra sidan.
Annars har det varit ganska lugnt idag, renskrivit lite och fixat med mina kära plastfickor.
Jag fick faktiskt fyr i kaminen med en gång, barnsligt stolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar