Följ min blogg med bloglovin

fredag 7 februari 2014

Fredag - Ett snedsteg

Jo men dagen började bra jag åkte inom Lund för att hämta ett papper och sen vidare mot Malmö för att träffa Suzann (kompis från Ung Cancers fikaträffar) och hennes vovve Snow.

Vi skulle ge oss ut på promenad men det ville visst inte min kropp, jag trampa konstigt och trillade, det kan vara lite kortisonkännning för det har hänt innan.

Men innan jag skulle ge mig av från Suzann när vi kommit hem igen hann hennes sambo (som är sjukgymnast) berätta ett och annat vad man ska göra och så.
Tror dagen var slut där?

Jag kom till Kävlinge för att vänta in Christoffer som bogserat Johans bil, lyckligtvis pendlar Märtha ofta till sitt jobb.
När jag i lugn och sitter och pratar telefon med mamma ringer Märtha och sa att Johan sagt att jag var i Kävlinge, passande nog var Märtha också i Kävlinge just då.

Tänk vad mycket som kan hända på en fredag, nu ska jag sätta mig och pärla.
Ps. Jag vet att jag inte ska längta efter att behöva glasögon, men när jag var i min favoritbutik Tiger (en dansk affär med både pyssel, skämtsaker, presenter, servetter och massa annat bland annat headset till telefonen som hållit bättre än såna dyrbara hörlurar)
i alla fall där inne var ett par hemskt snygga gröna läsglasögon, jo jag vet gröna men sjukt snygga bågar.
Nu vet jag ju inte hur Ni som har läsglas passar i grönt men om ni är som jag har mörka ögon och mörkt hår så kan det nog gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar