Följ min blogg med bloglovin

torsdag 27 februari 2014

Torsdag - Hockey och tröttdag

Igår var jag och Christoffer på hockey, vi vann och vi är klara för kvalserien och det känns ju rätt underbart det.
Men det tog på krafterna att vara på hockey, vissa gånger gör de det men det är det värt.
Så jag har varit trött idag, men har ändå lyckats göra lite saker idag, beställt bläckpatroner och tror de kommer i morgon InkClub är så jäkla bäst att ha och göra med när det gäller bläckpatroner.
Kan ju vara för att det får plats i brevlådan.

Har även varit hos tandhygienisten och hon hade inget at invända, jag tog mig i kragen och körde i god tid så jag hann med apoteket innan så jag kom en kvart tidigt till tandavdelningen vilket gjorde att jag blev klar den tiden jag skulle varit där.
Skulle ta ut pengar också men när jag kom fram till automaten var där ingen automat så slog det mig att det stod att den skulle tas bort.
Tack vare att jag fick gå in i betongslottet (sjukan) och ta ut pengar så träffade jag på en av mina favoritsjuksköterka från Hematologen, hon hjälpte en patient till bilen.
Så hejade på henne när hon var på väg tillbaka men hon hade tyvärr inte tid och prata.

På tal om sjukhus, så var där något om Helsingborgs sjukhus på tv, ursäkta Helsingborgare men erat sjukhus är inte vackert, nej Lunds är inte heller vackert (lite färg hade ju inte skadat).
Jag vet jag borde inte ens nämna gnäll om hur sjukhusen ser ut, vi i Sverige ska vara glada för den sjukvård vi har.

Tyvärr är Djurskyddsinspektörerna slut för säsongen tror jag i alla fall, okej dem flesta fallen var ju inte så roliga, men inspektörerna verkar vara trevliga personer, eftersom det är inspelat i Skåne så är det rätt logiskt att någon av dem snackar skånska och en av tjejerna har så härlig dialekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar