Följ min blogg med bloglovin

måndag 24 mars 2014

Måndag - Hur mycket kan en människa gå igenom?

När jag var upp i Halland eller hemhemma som man också kan säga, så läste jag igenom det mamma bokfört i form av när jag varit på behandling, när jag varit inlagd och hur jag mått och lite annat.
Det är ofattbart vad en människa kan gå igenom på 2,5 år cirka, en sak jag kom på häromdagen på dessa nästan 2,5 åren så har jag tappat håret FYRA gånger, fyra gånger med hår på kudden, i handen när man duschar, hårtussar i handen när man  drar handen genom håret.

Men det har ju växt ut fyra gånger med mörkare, krylligare och tjockare för varje gång så ja jag har ju några som är lite avis på mitt hår.

Min kropp har fått ta emot många liter cellgifter och mängder med tabletter och strålning, magen har kraschat några gånger jag har inte kunnat svälja, jag har och suttit och sovit.
Jag har gått genom en trötthet som ingen frisk person kan förstå.

Men under dessa åren har jag träffat mängder med underbara sköterskor och undersköterskor och medpatienter och lärt kännaen bunt underbara människor via Ung Cancer.

Jag tror jag har blivit mer envis och tar vara på stunderna mer.
Just nu har jag lite ont i lederna, men som min fine underbare bondlurk Christoffer sa:
"Har du gått igenom allt det andra ska du väl klara av lite ledvärk?"
Han har väl rätt "What doesn't kill you make you stronger"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar