Följ min blogg med bloglovin

måndag 17 mars 2014

Måndag - Matlagarfest

I lördags var det dags för årets matlagarfest.
Herrarna bjöd oss (kvinnfolk och bekanta) på en egenkomponerad räkcocktail, lamm (men det var den "riktige" kocken som gjorde den).
Sen en oerhört god citruspaj till efterrätt men söt.
Eftersom en huvudrätt brukar vara rätt omfattande så är det ju bäst att "yrkesfolk" gör det (detta ska ses med lite ironi).
Annars hade våra tiotal arma herrar fått mycket att göra, så förrätt och huvudrätt är en lagom fördelning.
För tänk, våra matlagningsherrar är ett tiotal plus deras bättre halvor (fruntimmerna) och sedan bekanta på det, så blir det ju några munnar och mätta.
Efter mat blev det dans och senare mitt i natten nattamat såklart, korv och bröd med mjölk att dricka till.
Som jag skrev igår kom vi hem vid halv 2 och sen skulle man iväg igen det berättade jag igår.
Ikväll är det första kvalseriematchen ÄNTLIGEN!
Jag och Antina ska ner och heja fram vårt Malmö.

Jag kvällen till ära


Safari stod för musiken





Bild från idag skulle ta på Christoffer och hans stora last men kameran fokuserade på de våriga trädet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar