Följ min blogg med bloglovin

tisdag 4 mars 2014

Tisdag - Bubblor förr och nu

Alltså nu fattar nog många typ inget, men det handlar om att Hajens batteri börjar bli slitet.
Jag och sjukgymnasten pratade lite om bilar idag, och hon berättade att hon haft tre Volkswagen bubblor (inte samtidigt).
Det hade mamma med bubbla alltså.

Min sjukgymnast berättade att den ena bilen trodde hon var en tjej/kvinna för en gång i månaden var den extra kiven, det lät lite roligt.

Sen blev det att vi pratade stavningar utomlands bland annat på namn med Å, Ä och Ö.
Och hur personer med dubbelnamn kan bli missförstådda, jag heter ju Anna Lotte Carolin och en gång ringde det en försäljare eller nåt och frågade efter Anna.
Tänkte först att det ringt fel, men kan ju vara så att eftersom Anna kommer först i mitt namn så kanske det trodde att det var mitt tilltalsnamn.

Vet inte vad det har för betydelse med mellannamn, om där är flera som heter likadant så man kan sätta mellan namns namnets
Men är väl något som är något från förr.
första bokstav mellan för och efternamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar