Följ min blogg med bloglovin

lördag 5 april 2014

Lördag - Marsvinet Carolin

Idag har jag gjort lite av varje, varit hos Martina en sväng, bakat en sockerkaka och pärlat lite.
Först tänkte jag bara att sockerkakan skulle vara en sockerkaka, men blev en spetskaka alltså lite mer finess på den enkla sockerkakan.
Men nu var det inte det som var poängen för jag hade med mig en bit till Martina.
Eftersom det "ta i trä" var min sista behandling igår fick jag ju fira på något sätt och då blev de en flashig sockerkaka.
Att jag jag bara ska ta blodprov en gång i månaden känns faktiskt overkligt.

Marsvin? Jo som bekant tar jag ju kortison efter behandling och som bekant syns det på en, jag får i kinder som påminner om ett marsvins och för och inte tala om min underbart  röda nyans på kinderna, folk tror säkert att jag går runt och är generad, säg något genant just nu biter det inte på mig.

Sen är det faktiskt ett år sedan jag hade min klassåterträff med min gymnasieklass, och i maj är det dags för högstadieåterträff 10 år tänk vad tiden går.

Vi var fler men de mötte upp på Spicy senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar