Följ min blogg med bloglovin

torsdag 24 april 2014

Torsdag - Inte riktigt vuxen och droppställningen

Tekniskt sätt är man ju vuxen när man är över 20, man kommer in på barer och får gå på systembolaget med mera.
Men när det kommer till att bli sjuk så kanske man känner sig mindre än vad man egentligen är.
Nu tänker jag inte på att jag är/var som fast i mitten mellan barnavdelningen och vuxenavdelningen som 23 år med upptäckt cancer i kroppen.

Nej, jag tänker på hur ynklig man kan känna sig ibland, som den julen jag var nytransplanterad, när jag fick ha hjälp till duschen och hur jag drog med mig droppställningen på toa mitt i natten mycket sömnig.
Det förbannade droppmaskinerna som måste ha ström.
Tänk dig själv när du måste på toa på natten,  gör du det?  Bra, addera då en droppställning som är kopplad i dig med tillhörande strömsladd som måste dras ut innan du kan gå in på toa och sen dra med dig ställningen så långt in på toa så du kan sätta dig på toastolen.

Glad och slippa det där helvetesskapet droppställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar