Följ min blogg med bloglovin

fredag 16 maj 2014

Fredag - EU valet

Nu ska jag vara tråkig men det behövs ibland det med.
Egentligen är jag inte så insatt i politik men när de nu både är val till EU parlamentet och val till riksdagen i år måste man ändå bry sig lite.

Det var lättare när man gick i skolan när man gjorde arbete om det olika partierna och vad det står för.
Man borde kolla på valdebatterna men det slutar bara i att det tjatar om samma grej och pratar i munnen på varandra.

Men av partiernas valkampanjer kan man få ut en hel del så dem får man hålla koll på, men jag har för mig att till riksdagsvalet i höst får man reklam hemskickad från det olika partierna.

Så nu har jag varit tråkig, men man vill ju inte att fel parti ska representera Sverige ute i Europa, med tanke på allt som händer i världen just nu.

Så det är väl bara att hålla koll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar