Följ min blogg med bloglovin

tisdag 20 maj 2014

Tisdag - Första dagen och abstinens

Vi börjar med att det var första dagen hemma, det var skönt men var lite trött i eftermiddags.
Men det har sin förklaring, går man upp 07:00 utan att behöva blir man trött, tror att det både är kortisonet och att kroppen inte vant sig att den faktiskt får sova ut om den vill.
Gått igenom lite album och gått en runda och löst lite korsord idag, tycker det är en lagom start.
För det tar ändå några dagar innan man "landar", ni som inte varit inlagda någon gång kanske inte förstår, men där är så mycket rutin på sjukhus.
Fick även ett samtal från en dam jag delade rum med på gamla fyran, det är längesen nu men vi håller kontakten.
Medans jag gått igenom återfall på återfall och en transplantation så fick hon några behandlingar och har sen sluppit sjukhus, eller ja hon är ju på kontroll.

Men jag ger mig inte i första taget det är en sak som är säker.

Nu undrar ni säkert om abstinensen, detta är den mer lättsamma och knasiga delen av detta inlägg.
Som ni vet så gillar jag ju och sitta vid datorn och fixa och så eller ja inte bara vid datorn men sitta och pyssla och fixa med olika grejer på datorn, som när jag fick mina senaste värden åkte dem i ett kalkylblad, OF COURSE! vad annars?

Nu till saken, jag har ärligt talat haft abstinens efter att få sitta vid en dator.
På nya fyran som jag har berättat kan man se in på en av läkarexpeditionerna och även där SSK och USK sitter, och det knattrar på tagnentborden och det är nästan så det kliade i fingrarna.
Visst jag har ett bra tangentbord på iPaden, men inget går upp emot ett riktigt tangentbord.
Visst jag hade kunnat gå till bibblan och sitta vid en dator där men blev inte att jag gick dit.
Jag kan verka knasig men en dator är väl mitt kall i denna värld, en Carolin utan tillgång till en dator är väl som en murare utan tillgång till en slev.

Vill passa på att säga att jag gör ju mer än bara sitta vid en dator, jag målar och pysslar och fixar med annat också, så länge där finns fantasi finns där möjligheter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar